התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

אלכוהול וסמים

צוות המומחים המקצועי שלנו יכול לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

תוכן עניינים


אלכוהול וסמיםמומחי בריאות ברחבי העולם מסכמים שכמויות קטנות של אלכוהול, במיוחד יין אדום, עשויים להשפיע באופן חיובי על הבריאות. שתייה בכמויות מתונות יכולה לשחרר עכבות מיניות, להגביר את הליבידו ולהגביר באופן זמני את תחושת הרווחה וההערכה העצמית.

אך צריכת יתר של אלכוהול וסמים מדכאת בהדרגה את אותם רגעים חולפים של אופוריה, ובסופו של דבר מובילה למצב הנקרא אימפוטנציה על רקע של אלכוהול וסמים.

בעיות בתפקוד המיני משפיעות על גברים רבים בשלב כלשהו במהלך חייהם. בעיות אליו כוללות תפקוד לקוי של זקפה, שפיכה מוקדמת או שפיכה מתעכבת, כאבי פין, ליבידו נמוך וירידה בחשק המיני. סמים ואלכוהול ידועים בהשפעתם על ההתנהגות המינית, והיכולת לתפקד או לרצות במין.

סמים ואלכוהול נלקחים במקרים רבים כשיטה להסתרת בעיות פסיכולוגיות או רגשיות, או התעלמות מקשיים פיזיים התורמים לבעיות בתפקוד המיני.

כיצד אלכוהול גורם לליקוי זקפה?

רוב הגברים מכירים את המונח "צניחת בירה", צורה זמנית של אימפוטנציה הקשורה לאלכוהול, המתרחשת כאשר השתיין הממוצע צורך משקה אחד יותר מדי.

שימוש ממושך באלכוהול משפיע על מערכת העצבים ופוגע בדחפים שבין בלוטת יותרת המוח לבין איברי המין. מערכת העצבים אחראית על הפעלת האותות המתרחבים והמרגיעים את כלי הדם בפין, וכתוצאה מכך מאפשרת זקפה.

מחקרים קליניים הראו שהתמכרות ממושכת לאלכוהול גורמת לנזק בלתי הפיך לעצבי הפין, וכתוצאה מכך נגרמות בעיות זקפה.

שתייה מופרזת גורמת גם לשינויים התנהגותיים המפחיתים את התשוקה המינית ומעכבים את התפקוד המיני. הריכוז ויכולת השיפוט הופכים להיות מעורפלים, ותנועת הגוף נפגעת.

בעיות נפשיות המובילות לשתייה מוגזמת של אלכוהול ולשימוש בסמים

דיכאון, מתח וחרדה גורמים במקרים רבים לשתייה מוגזמת או לשימוש בסמים. אך אותם גורמים פסיכולוגיים הם גם הגורמים המובילים לאימפוטנציה. לכן שתיינים כבדים ומכורים לסמים אינם צריכים להיות מופתעים מבעיות האימפוטנציה שלהם.

מעניין לציין, שמחקרים הראו ששימוש ממושך באלכוהול גורם לבעיות זקפה אצל גברים גם כשהם פיכחים. מלבד הנזק שנגרם למערכת העצבים על ידי אלכוהוליזם, מדענים מאמינים כי הירידה הקשורה בבריאות הגופנית והפסיכולוגית עשויה לתרום לבעיות המיניות.

שתייה מופרזת קשורה לעתים קרובות עם גורמים שליליים אחרים כגון עישון, אכילה שאינה בריאה, חוסר פעילות גופנית והתמכרות לסמים.

סמים ויחסי מין

התמכרות לסמים היא סיבה ידועה של בעיות מין ותפקוד מיני. בהתחלה, המשתמש עשוי לחוות תשוקות רגילות ויחסי מין תקינים, אך עד מהרה הוא חווה שינויים, כשהסם מתחיל להצטבר בכמויות גדולות בגוף. הפיתוי של תחושות האופוריה גורם למכורים לסמים לחפש את הסמים מעל לכל דבר אחר, כולל העדפת הסם על פני מגע מיני.

סמים ידועים כגורמים לאנשים ליפול למצב של חלום כאשר הם נתונים להשפעה, וכל הרצונות שלהם לתפקד בתחומים אחרים, נעלמים. בקרב בני זוג, השפעה זו כוללת את הרצון לקיים יחסי מין, שנעלם לחלוטין.

טיפול בבעיות תפקוד מיני

בחלק מהמקרים, בעיות בתפקוד המיני ניתנות ליפול בקלות באמצעות מספר תרופות שונות להגברת הליבידו, כגון ויאגרה. יחד עם זאת, סוג זה של תרופות אינן פותרות את החידה מדוע אדם בריא מבחינה פיזית, חווה בעיות מיניות.

חלק מהגברים סובלים מבעיות פסיכולוגיות עמוקות יותר, הגורמות להם לחפש פתרונות שגויים אך מהירים כגון אלכוהול וסמים, אך התוצאה היא התרחשות בעיות רבות אחרות, כולל בעיות מיניות. לכן הפתרון היחיד הוא להפסיק את השימוש המוגזם באלכוהול ולהימנע לחלוטין מסמים, במקביל לקבלת טיפול מיני או טיפול פסיכולוגי, לפני שהבעיות המיניות יהפכו לקבועות.

 

אולי יעניין אותך גם:

אתגר החינוך המיני לבני נוער

Picture of גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!