התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

אין אונות בגיל מבוגר – גיל הזהב

צוות המומחים המקצועי שלנו יכול לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

תוכן עניינים

אין אונות בגיל השלישימחקר חדש מראה שככל שגברים מתבגרים, הם נתקלים בסופו של דבר בבעיות אין אונות, הנקראות גם בעיות זקפה או אימפוטנציה. המחקר, שפורסם בגיליון אוגוסט 2003 של כתב העת Annals of Internal Medicine, מראה שבעיות אין אונות בגיל 50 שכיחות בקרב גברים מבוגרים, והתפקוד המיני שלהם יורד באופן חד לאחר גיל חמישים.

בעיות זקפה מתבטאות בחוסר היכולת להשיג או לשמור על זקפה מספקת לשביעות הרצון המינית של שני השותפים. בעבר, רופאים נטו להאשים בעיות פסיכולוגיות במצב זה, או להתייחס אל הבעיות כאל תופעת לוואי רגילה של תהליך ההזדקנות. אך היום אורולוגים סבורים שגורמים פיזיים אחראים לתשעים אחוזים מהמקרים של תפקוד לקוי של זקפה בקרב גברים מעל גיל חמישים ויותר.

תפקוד מיני בגיל הזהב: יכולת "ירודה" או "ירודה מאוד"

החוקרים סקרו למעלה מ-31,000 נתוני תפקוד מיני שדווחו על ידי גברים בגילאי 53-90. הם ביקשו מתנדבים שהשתתפו במחקר, לדרג אל ביצועיהם המיניים בשלושת החודשים האחרונים, ללא טיפול לבעיות מיניות, ולדווח על יכולותיהם לקיים ולשמור על זקפה מתאימה לקיום יחסי מין. גברים שדיווחו על יכולת "ירודה" או "ירודה מאוד" בתפקודם המיני, נחשבו כסובלים מבעיות אין אונות.

החוקרים העריכו גורמים נוספים כגון גיל, פעילות גופנית, צריכת אלכוהול ועישון, העשויים להשפיע על תפקוד הזקפה.

ככל שגברים צעירים יותר, התפקוד המיני שלהם טוב יותר

תוצאות המחקר הראו שהגיל משמעותי ביותר אצל גברים שדיווחו על בעיות אין אונות. ככל שהם מבוגרים יותר, כך גבוהים יותר הדיווחים על בעיות מיניות. הדיווחים נעו בין תפקוד "טוב" בקרב גברים צעירים, לבין ירידה מתמדת, עד בעיות אין אונות משמעותיות, בקרב קבוצת המשתתפים המבוגרים.

74% מהמשתתפים הצעירים במחקר, דירגו את תפקודם המיני כטוב או טוב מאוד. עשרה אחוזים בלבד מהגברים מעל גיל שמונים דירגו תפקוד מיני ברמה זהה. 12% בלבד מהצעירים דיווחו על בעיות מיניות משמעותיות או מתונות. אך כמעט רבע עד שליש מהגברים מעל גיל חמישים, דיווחו על דרגת חומרת תפקוד מיני.

השפעות אורח חיים על התפקוד המיני

גברים מבוגרים המקפידים על אורח חיים בריא, ושאינם חולים במחלה כרונית, נמצאו בסיכון הנמוך ביותר לסבול מבעיות זקפה. ההבדל המשמעותי ביותר נצפה בקרב גברים בגילאי 65-79.

לדוגמא, גברים שהקפידו על פעילות גופנית לפחות שלוש שעות בשבוע, נמצאו בסיכון נמוך בשלושים אחוזים לבעיות אין אונות, בהשוואה לגברים בגילאים אלו שלא הקפידו על פעילות גופנית. השמנת יתר, עישון וכן פעילות הכרוכה בישיבה ממושכת, נקשרו אף הם עם סיכון גדול יותר לבעיות זקפה.

בעיות אין אונות משפיעות על מיליוני גברים ברחבי העולם. הן עלולות להשפיע באופן הרסני על ההערכה העצמית, ולהתבטא בהשפעות מרחיקות לכת על מערכות יחסים. החוקרים דיווחו שהם מקווים שהמחקר ישפוך אור חדש על המצב ויסייע להילחם בסטיגמה החברתית של נושא זה.

האם הגיל באמת משנה?

היום ברור שתפקוד מיני ניתן לטיפול בכל גיל, ובהחלט ניתן למנוע בעיות אין אונות. העובדה שתפקוד לקוי של זקפה מגיע בגילאים מבוגרים הוא תפיסה שגויה.

מומחי בריאות טוענים כי 17% בלבד מהגברים מעל גיל שישים, וארבעה אחוזים מהגברים בגילאי חמישים, אינם מסוגלים לשמור על זקפה. הבעיה עלולה להיגרם כתוצאה מכמות עצומה של גורמים, שאינם קשורים תמיד לגיל.

חשוב להבין שההזדקנות מגבירה את הסיכון לבעיות אין אונות רק בשל הגורמים התורמים, למשל, הפחתת רמת הטסטוסטרון. כל שאר הגורמים להפרעות מיניות אינם קשורים ישירות לגיל. הם נוגעים לסגנון חיים ובעיות רפואיות. בדיקה רפואית מלאה עשויה לסייע בקביעת כל הגורמים לבעיות הזקפה, ולמציאת הפתרון ההולם לחיים מיניים בריאים יתר, גם בגיל הזהב.

אולי יעניין אותך גם:

סרוגייט: טיפול בבעיות באינטימיות ובתפקוד המיני בעזרת בן/ת זוג חלופי/ת

Picture of גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!