התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

אין אונות בגיל צעיר

צוות המומחים המקצועי שלנו יכול לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

תוכן עניינים

אין אונות בגיל צעירחושבים שבעיות תפקוד זקפה הן בעיות הקשורות לקשישים בלבד? מאמר זה מנפץ את המיתוס, ומסביר מדוע גם גברים צעירים אינם חסינים מפני בעיות אין אונות.

רוב הגברים הצעירים בגילאי עשרים עד שלושים, אינם מודאגים מבעיות זקפה. אך בעיות אין אונות עלולות להתעורר כתוצאה מגורמים רבים, המתחילים בדיכאון ומסתיימים בשתיית אלכוהול והתמכרות לסמים.

אין אונות, הנקרא לעתים גם תפקוד לקוי של זקפה, מאופיין בחוסר יכולת מתמשכת וחוזרת להשיג או לשמור על זקפה מספקת ליחסי מין. השפעות פסיכולוגיות, פיזיות וסגנון חיים עשויות לגרום לבעיות אלו, כמו גם טראומה לעצבים ולעורקים. שכיחות בעיות אין אונות עולה עם הגיל, אך גם גברים צעירים עשויים לסבול מבעיות אלו.

כשאדם מבוגר חווה בעיות זקפה, הגורם הוא פיזי ברוב המקרים. אך גברים צעירים, בגילאי עשרים ושלושים, הסובלים מבעיות אין אונות, נוטים לפתח אותן כתוצאה מבעיות פסיכולוגיות.

חרדת ביצוע

חלק מהצעירים להוטים לתפקד היטב ביחסי המין עד שהלהיטות מכריעה את יכולות התפקוד המיני שלהם וגורמת להם לא לתפקד כלל. כשגבר צעיר סובל מבעיות אין אונות, הגורם הוא ברוב המקרים חרדת ביצוע משמעותית, אשר מגבירה את הבעיה.

לעתים הבעיה זמנית, כשגבר צעיר שותה יותר מדי אלכוהול בערב הפעילות המינית, אך חרדת ביצוע היא בעיה קבועה. ככל שצעיר מודאג יותר מתפקודו המיני, כך התסמינים מחמירים יותר. גברים צעירים צריכים לזהות מחזור זה ולנסות להפחית את "המתח" הסובב יחסים מיניים.

דיכאון ובעיות אין אונות

עצב עמוק, תחושת ריקנות וחוסר תקווה המאפיינים דיכאון, עלולים לגרום גם לבעיות אין אונות בקרב גברים צעירים. ההשפעה המשמעותית ביותר של דיכאון היא על הרצון של גבר ליחסי מין, או ליבידו נמוך.

במידה מסוימת, דיכאון עלול להשפיע על יכולת הגבר לשמור על זקפה, אך גם ליבידו מופחת הוא סמן משותף של דיכאון.

גורמי סגנון חיים

גברים צעירים המתמכרים לסמים ואלכוהול נוטים לסבול מבעיות זקפה. שימוש בסמים מזיק לכלי הדם, כולל הפרעה בזרימת הדם לפין, ועשוי אף להפיג את התחושה, מה שמקשה על יכולת התעוררות מינית.

עישון סיגריות הוא גורם סיכון נוסף לאין אונות. עודף משקל עלול גם לתרום לבעיות זקפה או תפקוד מיני לקוי. מחקר איטלקי שנערך בשנת 2004, מצא ששליש מ-110 נבדקי המחקר הסובלים מהשמנת יתר, הצליחו לחסל את בעיות הזקפה שלהם באמצעות הפחתת 15% ממשקלם, עם דיאטה ופעילות גופנית.

גורמים פסיכולוגיים

צעירים רבים חווים חרדת ביצוע המשפיעה באופן משמעותי על בעיות זקפה. גורמים אחרים כוללים בעיות כלכליות ובעיות עבודה, כמו גם בעיות ביחסים ואפילו בעיות הקשורות לנטייה מינית.

דיכאון שאינו מאובחן והפרעת דחק פוסט טראומטית, עלולים לגרום לליקוי בתפקוד הזקפה, במיוחד אם הפוסט טראומה קשור לחוויה מינית בעבר.

גורמים פיזיים

צעירים הסובלים מהשמנה ועיקר פעילותם כוללת ישיבה, עם הרגלי תזונה לקויים, נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח מחלות שעלולות להוביל לליקוי זקפה. מחלות אלו כוללות מחלות לב, יתר לחץ דם וסוכרת מסוג 2.

צורות מסוימות של מחלת לב מולדת עשויות להישאר מוסתרות ולהתחיל לגרום לבעיות בבגרות. גברים צעירים המבחינים בשינוי ניכר בתפקוד המיני, צריכים להתייעץ עם הרופא על מנת לשלול את האפשרות למצב בריאותי חמור יותר.

תרופות מרשם מסוימות הנקבעות למצבים בריאותיים אחרים כרוכות בתופעות לוואי שעלולות  להשפיע על תפקוד מיני. יש להתייעץ עם הרופא או הרוקח אם בעיות אין אונות מתפתחות לאחר תחילת תרופה חדשה.

גורמי טראומה פיזית

המכונים הלאומיים לסוכרת ומחלות עיכול וכליות קובעים שפגיעה בעצבים ובעורקים ליד הפין עלולה להוביל לתפקוד לקוי של זקפה. ניתוחים לסרטן הערמונית ולסרטן שלפוחית השתן עלולים לפגוע בעצמות הפין ובעורקים, למרות שניתוחים אלו נדירים בצעירים.

ספורטאים צעירים שעברו פגיעה בעמוד השדרה עלולים לסבול מהיכולת להשיג ולשמור על זקפה. בנוסף, פציעות פין, ומחלות הקשורות לערמונית, לשלפוחית השתן והאגן, עלולות לגרום לבעיות אין אונות.

טיפול בבעיות זקפה לגברים צעירים

היות והסיבה העיקרית לתפקוד מיני לקוי אצל גברים צעירים היא ברוב המקרים פסיכולוגית, הטיפול צריך לכלול טיפול פסיכולוגי במקום טיפול תרופתי לאין אונות. חלק מהטיפולים, כגון ייעוץ אצל מטפל מיני, יעיל ביותר.

כדי לסייע לרופאים להבין מהי תכנית הטיפול המתאימה ביותר, גברים צעירים צריכים ליידע את הרופא לגבי תדירות הקשיים שלהם להשיג זקפה, ולחלוק בכנות את חששותיהם ותסמיניהם, על מנת שניתן יהיה להרכיב עבורם תכנית טיפול מקיפה המותאמת אישית.

אולי יעניין אותך גם:

האם תאי גזע יוכלו לפתור בעיות אין אונות בקרוב?

צעירים הסובלים מאין אונות

קצת נתונים סטטיסטיים על אין-אונות בעולם

Picture of גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!