התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

חוסר חשק מיני אצל נשים: מה הסיבות לכך?

צוות המומחים המקצועי שלנו יכול לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

תוכן עניינים

 

לא מעט מן הנשים סובלות מחוסר תפקוד מיני, ליבידו חלש. זה נכון לכל הגילאים, ובכל קבוצת גיל ישנן בעיות דומות ולא. למרות שיש נשים שחוות ירידה בליבידו, אין זה אומר שאין להן צרכים משלהן כמו לגברים. גם לנשים יש פנטזיות ותשוקות הקשורות בנושא יחסי מין לא פחות מלגברים. הרבה פעמים נשים לא מרגישות בנוח לדבר על הפנטזיות שלהן, הן נשארות כמוסות וכך יוצא שהן לא מסופקות כלל מחיי היחסי מין שלהן. מאמר זה יעזור לכן וגם לבני הזוג להבין את הבעיה יותר לעומק ואיך אפשר לטפל בזה.

חוסר חשק מיני אצל נשים – הגדרה

חוסר חשק מיני אצל נשים, חוסר ליבידו בשמו הנוסף, אצל נשים נקרא גם "הפרעות עוררות מינית נשית" הקיים בספר ההפרעות והמחלות – DMS.
החשק המיני של נשים משתנה עם השנים. העליות והמורדות בדרך כלל קשורות בגורמים כמו: תחילתה או סופה של מערכת יחסים, שינויים בחיים, גיל המעבר והריון או מחלה. נשים הסובלות מליבידו אינן מודעות למיניות שלהן, הן לא חוות אורגזמות ואין להן רצון אמיתי לקיום יחסי מין.

ההגדרה הרפואית לחוסר חשק מיני אצל נשים היא שיש לאישה הפרעה מינית, מחסור מתמשך או ליבידו שחוזר ומשתנה בעניין של יחסי מין הנגרם ע"י מצוקה כלשהי המטרידה את האישה.
לאחרונה אנו חווים עליה חדה בחוסר החשק המיני אצל נשים. ליבידו בריא שייך לחלק מהאינסטינקטים הקיומיים שלנו כבני אדם. אם אותם אינסטינקטים לא מתקיימים, או שהם בכמות נמוכה, זה עלול להעיד על בעיה בגוף או בנפש אשר באה לידי ביטוי בחוסר חשק מיני.

נעים להכיר: הגורמים שעלולים לגרום לחוסר חשק מיני אצל נשים

ישנם מספר גורמים היכולים לגרום לחוסר חשק אצל נשים: חלקם פיזיים, חלקם קשורים במחלות וחלקם קשורים בנפש. בואו נעשה לכם היכרות עם כל הגורמים.

גורמים פיזיים

  • חוסר איזון הורמונלי הינו הגורם המוביל לבעיה זו אצל נשים צעירות או מעל גיל 35.
  • זונה לקויה שלא מאפשרת להורמונים להגביר את החשק המיני.
  • הריון ולידה משפיעים גם הם (משפיעים על ההורמונים של האישה).
  • פעילות כירורגית – כל התערבות כירורגית הקשורה לאזור החדה או לדרך לאיבר המין הנשי יכולות להשפיע על דימוי הגוף, תפקוד ורצון לבצע יחסי מין.
  • תשישות – כל עייפות הקשורה לדאגה להוריכן או לגידול ילדים יכולים לגרום לליבידו נמוך.
  • גיל המעבר והשינויים ההורמונליים שהוא מביא איתו – שינויים ברמות ההורמונים שלכן יכולות להוביל לליבידו חלש. גם ההורמון של האסטרוגן אחראי לשמור על רקמות בריאות באזור הנרתיק ומשמר את הרצון של נשים ביחסי מין. ירידה באסטרוגן לקראת גיל המעבר עלול לגרום לבעיה כפולה – ירידה בעניין קיום יחסי מין ויובש בנרתיק. כלומר, זה יכול להפוך את יחסי המין לכואבים או לא נוחים.

מחלות הקשורות לירידה בחוסר חשק מיני אצל נשים

  • כאבים באיבר המין עקב בעיות רפואיות או מחלות כמו: הרפס, פטרייה, דלקת ועוד.
  • מחלות רפואיות – דלקת פרקים, סרטן, סכרת, לחץ דם גבוה, מחלת לב וגם מחלות נוירולוגיות. גם חוסר בפוריות משפיע על ליבידו ירוד.
  • תרופות – ישנן תרופות רבות להורדה חרדה דיכאון הגורמות לירידה דרסטית בחשק המיני אצל נשים. תרופות כנגד לחץ דם ותרופות כימותרפיות גם הן ידועות כמורידות את החשק המיני אצל נשים.

גורמים נפשיים

  • תופעות הנלוות לגיל המעבר – כאשר אישה מתקרבת לגיל המעבר או שכבר הגיעה לגיל המעבר וסובלת מהתופעות הנלוות לכך היא ירידה בחשק המיני אצל נשים.
  • לחץ יומי – השיגרה שלנו הפכה לתובענית, מעסיקה ועם לא מעט דרישות מאיתנו שיכולים להשפיע על מצב רוחה של אישה, ולהוביל להיווצרות ליבידו חלש אצל האישה.
    אי הסתגלות לסביבה הקרובה של האישה, כלומר לאישה קשה להסתגל לאנשים בבית, בחברה, בעבודה ועוד.
  • חרדה ודיכאון
  • דחיית סיפוקים עקב גידול ילדים. גידול הילדים הופך למטרה המרכזית בחיי הזוג, יחסי המין זזים הצדה משום שגידול הילדים הופך לשגירה. ואי קיום יחסי מין זז הצידה.
  • בעיות בזוגיות כמו: ריבים, תקשורת לקויה, חוסר אמון עקב בגידה מצד הגבר, חוסר תשומת לב של הגבר לאישתו גורמים לירידה חדה בחוסר החשק המיני אצל נשים.
  • תקופת אבל
  • בעיות בתפקוד המיני של האישה – במידה ואת סובלת בזמן קיום יחסי מין או חוסר יכולת וידיעה איך להגיע לאורגזמה יכול להוריד לך את הרצון לסקס ומשמה זה ממשיך לירידה דרסטית לחוסר חשק מיני.
  • דימוי עצמי נמוך מאוד
  • היסטוריה של התעללות פיזית או מינית.

מה אפשר לעשות כדי להתמודד עם בעיה זו?

חוסר מיניות אצל נשיםכיום ישנם מספר פתרונות שמאפשרים התמודדות עם מצבים של חוסר חשק מיני אצל נשים. בחלק זה של המאמר תקבלו את הפתרונות והתרופות שנמצאו יעילות בהעלאת הליבידו חזרה למצב מאוזן.
להלן כל הפתרונות והתרופות שיוכלו לעזור לכן:

  • ג'ל טסטוסטרון – זהו הורמון הנוצר באיברי המין ומשפיע על החשק המיני גם של נשים ושל גברים. עם התפתחותן של נשים לאורך הזמן רמת טסטוסטרון עלולה להיפגע מסיבות שונות, ובכך הוא יורד בגוף ואת עלולה לחוות ירידה בחוסר המיני.
  • DHEA – הינו פרו-הורמון שממנו הגוף יכול לייצר טסטוסטרון. תוספת מדודה לגוף יכולה להגביר את כמות הטסטוסטרון ולהעלות את הליבידו שלך בחזרה למצב מאוזן.
  • ג'ל אסטרוגן – לאחר הפסקת המחזור בגיל המעבר ישנה ירידה חדה בהורמון אסטרוגן. זה גורם ליובש בנרתיק וזה מוביל לירידה בחשק המיני כי האישה פחות נהנת.
  • ולבוטרין/זיבאן – היא תרופה אנטי דיכאונית וגם מסייעת בהפסקת עישון. זוהי תרופה שעוזרת לנשים שהן סובלות מחוסר בדופמין ועקב כך סובלות מירידה בחוסר חשק מיני. חשוב לדעת שאם אחרי נטילת התרופה, היא יכולה לגרום לחוסר חשק מיני משום שהיא שייכת למשפחת התרופות SSRI הידועות כמי שמורידה את החשק המיני אצל נשים.

ישנם עוד פתרונות שתוכלו למצוא, אבל הצלחתם תלויה במידת התאמה האישית לגופה של האישה משום שלכל אישה יש גוף, מבנה והורמונים שונים.

לסיכום, חוסר חשק מיני אצל נשים יכול להיחשב כהפרעה פסיכולוגית המגובה בהגדרה רשמית בספר ה-DMS (זוהי "התורה של ענף הפסיכיאטריה), הליבידו הנשי יכול להשתנות עקב סיבות רבות לאורך כל חייה של אישה. ישנם גורמים פיזיים, נפשיים ומחלות אשר משפיעות ואחראיות ישירות על חוסר חשק מיני אצל נשים. עם השנים פותחו לא מעט פתרונות להתמודד עם בעיה זו – פתרונות כתרופות או פתרונות מן הרפואה האלטרנטיבית.

 

גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!