התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

טחורים ותפקוד מיני

צוות המומחים המקצועי שלנו יכול לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

תוכן עניינים


טחורים ובעיות בתפקוד המיניכשמדברים על טחורים, קשה לדמיין שהם עשויים להיות מקושרים לתפקוד זקפה לקוי, אך מספר מחקרים הראו כי גברים עשויים לסבול יותר מבעיות זקפה, אם הם אובחנו בעבר עם טחורים, במיוחד אם הם מתחת לגיל ארבעים. מאמר זה מנתח את העובדות הקשורות לשני מצבים אלו.

איך נוצר הקשר בין טחורים לבעיות בתפקוד המיני?

אימפוטנציה היא חוסר היכולת להשיג זקפה או לשמור עליה ברמה המספיקה לקיום יחסי מין. כדי ליזום ולשמור על זקפה, הפין חייב להתמלא בדם. סוג אחד של כלי דם נפתח לרווחה על מנת לאפשר לדם לזרום לפין.

במקביל, סוג שני של כלי דם נדחק במורד הגוף כדי לגרום לדם לעזוב את הפין בסיום המגע המיני. אותו עצביים גורמים לשינויים הנכונים בכלי הדם.

טחורים הם כלי דם נפוחים בפי הטבעת וסביב פי הטבעת הגורמים לשיבושים בזרימת הדם באזור האגן, מה שמוביל לחוסר יכולת לשמור על זקפה, ובהמשך לבעיות אין אונות. כך מתקיים הקשר בין טחורים לבין בעיות בתפקוד המיני.

טחורים הם כלי דם נפוחים בתוך פי הטבעת וסביב פי הטבעת ואת פי הטבעת נמוך זה לגרום זרימת הדם סדירה באזור האגן גורם לחוסר יכולת לשמור על זקפה ולאחר מכן ED.

השפעת הגיל על טחורים ובעיות בתפקוד המיני

תפקוד לקוי של זקפה שנגרם כתוצאה מטחורים נראה חריג שאינו טיפוסי במגוון המחלות האחרות שגורמות לבעיות בתפקוד המיני, כגון סוכרת מסוג 2, אלצהיימר ולחץ דם גבוה. מחקר שנערך ביפן מצא ש-25.9% מהגברים מתחת לגיל ארבעים, שהשתתפו במחקר, אובחנו בשנה האחרונה עם טחורים.

המחקר הראה שגברים צעירים, בגילאי שלושים או פחות, נמצאו בסיכון גבוה פי שלוש לסבול מבעיות זקפה כאשר אובחנו עם טחורים במהלך השנה האחרונה, בעוד שגברים בגילאי 30-39 נמצאו בסיכון גבוה פי שניים לסבול מתפקוד זקפה לקוי כשאובחנו עם טחורים בשנה האחרונה.

כשהחוקרים נשאלו איך טחורים יכולים לגרום לאין אונות, הם ציינו שהנפיחות המקומית של דליות ורידים סביב הנקבים העמוקים עלולה לגרום לגירוי מקומי והפרעות זקפה.

תקוות החוקרים היא שתוצאות המחקר יעודדו את הרופאים המטפלים בגברים הסובלים מטחורים ליידע את מטופליהם גם לגבי הסיכונים המוגברים שלהם לסבול מבעיות אין אונות, ולהרכיב את תכנית הטיפול המתאימה.

צוות החוקרים דיווח שזהו המחקר הראשון מסוגו שתיעד את הקשר בין בעיות אין אונות לבין טחורים, המבוסס על נתוני אוכלוסייה ארצית.

שיטות טיפול להקלת הכאב

לגברים הסובלים מטחורים, המתמודדים גם עם בעיות אין אונות, הקלת הדימום עשויה להיות הצעד הראשון בשיפור תפקוד הזקפה. היות וטחורים מתרחשים עקב דחיפה כבדה במהלך פעולת מעיים, ורידי וריקוצלה עשויים להתנפח. אם נוצר דימום במהלך מעבר צואה, כאב במהלך ישיבה, גירוי או גירוד ליד פי הטבעת, יתכן שתיקבע אבחנת טחורים.

היות וטחורים נגרמים כתוצאה מורידי דליות נפוחים, המצב מטופל בקלות עם תרופות מקומיות. לדוגמא, התרופות הממליס ואלוורה, שני צמחי מרפא נוגדי דלקת, יכולים לסייע בהקלת הנפיחות והגירוד הקשורים במצב. כמעט כל המשחות נגד טחורים מכילות רכיבים אלו כמרכיב העיקרי שלהם.

מלבד טיפולים מקומיים, גברים יכולים גם להפיק תועלת משינוי התזונה. יש להימנע מאכילת מזון שמקשה על הבטן, ולאכול יותר מזונות המבוססים על סיבים.

מומלץ לשתות שפע מים על מנת לסייע בהעברה קלה יותר של הצואה, ולהימנע מכל סוג מאמץ אשר עלול לגרום לדליות שמחמירות את הדלקת. גם תרגולי שיטות נשימה להרפיית השריר האנאלי מועילים לבעיות טחורים ותפקוד לקוי של זקפה.

Picture of גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!