התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

גורמים לבעיות בתפקוד המיני

צוות המומחים המקצועי שלנו יכול לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

תוכן עניינים


גורמים לבעיות בתפקוד המיניאין אונות מתרחשת כשגבר סובל מקושי בהשגת זקפה או שמירה עליה לפרק זמן מספיק כדי שיוכל לקיים יחסי מין.

גברים רבים חווים לעתים בעיות זקפה, אך תפקוד לקוי של זקפה (ED) מהווה גורם לדאגה רק אם הביצועים המיניים כבר בלתי אפשריים בתדירות גבוהה ובתקופה ממושכת.

גברים הסובלים מבעיות עם הביצועיים המיניים שלהם, עשויים לסרב להתייעץ עם הרופא כתוצאה ממבוכה. אך מאז התגלית שתרופות או ויאגרה משפרות בעיות זקפה, רוב הגברים מודעים לכך שאין אונות היא מצב הניתן לטיפול רפואי אצל אורולוג. מאמר זה מציע מידע שימושי לגבי הגורמים לבעיות אין אונות.

הגורמים העיקריים לאין אונות

בעיות זקפה עשויות להיות מושפעות מבעיות בריאותיות במערכות הגוף כגון בעיות זרימת דם; בעיות בתפקוד העצבים; ובעיות הורמונאליות.

מומלץ תמיד להתייעץ עם רופא לגבי בעיות זקפה מתמשכות, שכן הן עשויות להיגרם כתוצאה ממצב רפואי מורכב.

בין אם הגורם פשוט או רציני, אבחנה נכונה מסייעת לטיפול בבעיות רפואיות המהוות את יסוד אין האונות, כך שניתן יהיה לפתור את הבעיות המיניות.

גורמים פיזיים

גורמים פיזיים מהווים תשעים אחוזים ממקרי האין אונות. אלו הגורמים הפיזיים הנפוצים ביותר:

טרשת העורקים היא גורם שכיח לבעיות בזרימת הדם. מחלה זו גורמת לצמצום או סתימת העורקים בפין, ומונעת את זרימת הדם הנדרשת לפין על מנת ליצור זקפה.

תרופות מרשם רבות עלולות לגרום לאין אונות, אך אם התרופות אחראיות לבעיות בתפקוד המיני, יש להתייעץ עם הרופא לפני הפסקת השימוש בהן או החלפתן.

גורמים פסיכולוגיים

במקרים נדירים, גבר עשוי לחוות בעיות אין אונות במשך כל חייו. מצב זה נקרא אין אונות ראשונית, והסיבה כמעט תמיד פסיכולוגית, אם לא קיים עיוות אנטומי ברור או בעיה פיזיולוגית. גורמים פסיכולוגיים כאלו עשויים לכלול אשמה; פחד מאינטימיות; דיכאון; או חרדה חמורה.

גורמים פסיכולוגיים אחראים על עשרה עד עשרים אחוזים מכלל המקרים של תפקוד זקפה לקוי או אין אונות. במקרים רבים, זוהי תגובה משנית לגורם פיזי בסיסי. במקרים מסוימים, ההשפעות הפסיכולוגיות של אין אונות עשויות לנבוע מהתעללות בילדות או מטראומה מינית.

קיימת חפיפה בין גורמים רפואיים ופסיכו סוציאליים. לדוגמא, אם הגבר שמן, שינויים בזרימת הדם עשויים להשפיע על יכולתו לשמור על זקפה, וזהו גורם פיזי. יחד עם זאת, הוא עשוי אף להיות בעל הערכה עצמית נמוכה, אשר עשויה להשפיע על תפקוד הזקפה, וזוהי סיבה פסיכולוגית.

הגורמים הפסיכולוגיים הנפוצים ביותר כוללים:

מתח – עשוי להיות קשור לעבודה, לבעיות כלכליות, או תוצאה של בעיות בחיי הנישואין, בין גורמים אחרים.

חרדהגבר שסובל מבעיות אין אונות, עלול להיות מודאג מהישנות הבעיה. דאגה זו עלולה להוביל ל"חרדת הביצוע", או פחד מכישלון מיני, שעלול באופן עקבי להוביל לאין אונות.

אשמה – גבר עלול לחוש אשמה כתוצאה מחוסר יכולתו לספק את בת או בן זוגו.

דיכאון – משפיע מבחינה פיזית ופסיכולוגית. דיכאון עלול לגרום לאין אונות אפילו כשהגבר חש בנוח לחלוטין במצבים מיניים. תרופות המשמשות לטיפול בדיכאון עשויות אף הן לגרום לדיכאון.

הערכה עצמית נמוכה – מצב זה עשוי להתרחש בשל תרחישים קודמים של אין אונות, המובילים לתחושת אי כשירות, או כתוצאה מנושאים אחרים שאינם קשורים לביצועים מיניים.

אדישות – מצב זה עלול לנבוע כתוצאה מגיל ולאחר מכן אובדן העניין במין, או כתוצאה של צריכת תרופות או בעיות במערכת היחסים הזוגית.

 

אולי יעניין אותך גם:

אנדרולוגיה: מהי? ובמה אנדרולוגיה מטפלת?

כיצד בעיות בתפקוד המיני משפיעות על הזוגיות?

Picture of גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!