התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

תת פעילות בלוטת התריס ותפקוד מיני

צוות המומחים המקצועי שלנו יכול לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

תוכן עניינים


בעיות בתפקוד בלוטת התריס ואין אונותעובדה מדעית ידועה היא שהפרעות אנדוקריניות, כמו למשל סוכרת, עלולות להשפיע על התפקוד המיני של גברים, על התשוקה, ואפילו על הרבייה. אך הקשר בין מחלת בלוטת התריס לתפקוד המיני של גברים, כגורם לבעיות מיניות, עדיין אינו מובן במדויק.

בלוטת התריס היא בלוטה קטנה בצורת פרפר הממוקמת בחזית הצוואר. גודלה בסביבות שני סנטימטרים, אך למרות שהיא קטנה, היא נחשבת לשחקן מרכזי בבריאות הכללית.

בלוטת התריס מייצרת הורמונים השולטים בחילוף החומרים, ואחראים למהירות תפקוד האיברים. הורמונים אלו משפיעים על הנשימה, פעימות הלב, המוח ומערכת העצבים. הם מסייעים אף לווסת את טמפרטורת הגוף, משקל ורמות כולסטרול.

חשיבות תפקוד מיני תקין

רמות טסטוסטרון תקינות מגנות מפני מחלות רבות, ומסייעות לגברים לבנות ולשמור על מסת שריר, מניעת מחלות לב וכלי דם, ושיפור אריכות החיים ואיכותם.

עמידות לאינסולין ותת פעילות בלוטת התריס עשויים להשפיע על הפחתת הטסטוסטרון אצל גברים. הבעיה היא כי הורמון נמוך של בלוטת התריס משפיע אף על עמידות לאינסולין אצל חלק מהגברים. בנוסף, תת פעילות בלוטת התריס מובילה גם לבעיות משקל, המשפיעות על תקינות הטסטוסטרון.

כדי להבין אם הבעיות בתפקוד המיני נובעות מתת פעילות בלוטת התריס, ניתן לבצע בדיקות מעבדה סטנדרטיות המאפשרות זיהוי קל ומהיר של הגורם לבעיה.

הקשר בין בעיות מיניות לבין תת פעילות בלוטת התריס

מחקר שפורסם בכתב העת של אנדוקרינולוגיה קלינית ומטבוליזם דיווח על הקשר ההדוק בין בעיות מיניות פרטניות אצל גברים לבין בעיות בלוטת התריס, כולל תת פעילות בלוטת התריס.

המחקר בדק גברים שסבלו מיתר לחץ דם ותת פעילות בלוטת התריס. הם נבדקו בשל מגוון בעיות מיניות שכיחות, כולל דחף מיני נמוך, חוסר תפקוד זקפה, כגון חוסר יכולת להשיג או לשמור על זקפה, שפיכה מוקדמת ועיכוב פליטה.

כחלק מהמחקר, הגברים נבדקו פעמיים. פעם אחת למעקב אחר התסמינים ובפעם השנייה, בין חודשיים לשלושה וחצי חודשים לאחר שדרגת בלוטת התריס שלהם חזרה לטווח התקין.

המחקר מצא שבקרב גברים עם תת פעילות בלוטת התריס נמצאו בעיות בתפקוד המיני כגון חשק מיני נמוך, שפיכה מאוחרת, שפיכה מוקדמת, וליקוי זקפה.

כמעט שני שלישים מהגברים עם תת פעילות בלוטת התריס התלוננו על מידה מסוימת של תפקוד זקפה ושפיכה מאוחרת. בעיות בלוטת התריס נראו קשורים לשפיכה מוקדמת במחצית הגברים, בעוד שחשק מיני נמוך וליקוי זקפה היוו תלונות בשיעורים נמוכים יותר.

מחקר נוסף מצא שתת פעילות בלוטת התריס עולה בקנה אחד עם בעיות הקשורות לליקוי זקפה. החדשות הטובות? החוקרים קובעים שאבחנה נכונה וטיפול מתאים יכולים להשיב אדם לתפקוד מיני תקין ולשיפור תפקוד בלוטת התריס.

טיפול לבעיות בתפקוד המיני ותת פעילות בלוטת התריס

במצב זה, יש להבין שתת פעילות בלוטת התריס עשויה להיות הגורם לבעיות בתפקוד המיני, ולעבור אבחון על מנת להבטיח קבלת טיפול הולם.

בעיות בתפקוד המיני עשויות להוות סימן למצבים רפואיים אחרים, כגון מחלת לב וסוכרת, ולכן חשוב לבצע בדיקה יסודית.

אם קיים חשד לבעיה בבלוטת התריס, הרופא יערוך בדיקה להורמון מגרה בלוטת התריס (TSH). הורמון זה מיוצר על ידי בלוטת יותרת המוח ומסדיר את תפקוד הורמון בלוטת התריס. הרופא יבצע גם בדיקת דם על מנת לבדוק את ההורמונים של בלוטת התריס, ולעתים אף סריקת הדמיית בלוטת התריס.

ברוב המקרים, טיפול בהפרעות בלוטת התריס פותר בעיות מיניות קשורות, למרות שהשפעת הטיפול עשויה לארוך מספר חודשים בקרב חלק מהגברים. אם הבעיות נמשכות, יש להתייעץ שוב עם הרופא.

אולי יעניין אותך גם:

וגיניסמוס יכולה להשפיע על התפקוד המיני

Picture of גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!