יום שלישי ו בתשרי, 26 בספטמבר

לשרותכם מנוע חיפוש מבוסס גוגל הממוקד באתרים חינוכים.Beta

   : חפש ראשי

הבו לנו מים מים!!!!

אוף בימים החמים הללו כל היום אנו שומעים את הפזמון: "צריך לשתות הרבה צריך לשתות מים" וכמובן אנו תוהים למה צריך לשתות כל כך הרבה?
* אם לא צמאים סימן שהגוף אינו זקוק למים.
* אנו מקבלים המון נוזלים מהמזון שאנו אוכלים: יש נוזלים בפירות ( האבטיח למשל כולו מים), בירקות, בשוקו, במרק למעשה כמעט כל מזון מכיל מים.
* אנו לא מזיעים כל כך הרבה, אז לא צריך לשתות .
* לא חם לכן אין צורך לשתות.
* אנו שותים משקאות קלים מידי מפעם לפעם וזה בפרוש מספיק.

העובדות בשטח מוכיחות כי ההנחות הללו אינן נכונות. מסתבר שגוף האדם מכיל 70% מים. לגוף האדם לא יגרם נזק אם יקלע מספר ימים ללא אוכל, אך אין הדבר כך לגבי המים. חוסר בנוזלים גורם לשיבושים חמורים בתפקוד הגוף. בעת מחסור במים אדם יכול לאבד את הכרתו ולהגיע למוות. לצערנו גופנו אינו יכול לאגור מים והצימאון אינו מהווה קנה מידה לכמות המים הנדרשת לגוף.

לשם מה דרושה הספקת מים יום יומית סדירה לגוף?

לעיכול
להפרשות - שתן צואה.
לנשימה - כל אחד מכיר את הבל הפה הנראה כה יפה בחורף.
לויסות החום בגוף ע"י ההזעה - כידוע לכם ההזעה מצננת את הגוף.
להובלת מזון, הורמונים, מינרלים וויטמינים בגוף.

הגוף מאבד בערך 1.1/2 - 2 ליטר נוזלים ליום. כדי לקיים פעילות תקינה של מערכות הגוף השונות על הגוף למלא יום יום את החסר.
היות ולא "זכינו" במערכת שורשים ואין לנו מערכת יניקה קבועה למים ואיננו מבורכים ברקמת אגירה של מים כגמל (לידיעתכם, הדבשת היא מקום אגירה לשומן ולא למים), עלינו לשתות עם "הראש".

מה זה לשתות עם "הראש"?
1. כמו שאמרנו הצמא אינו קנה מידה לתצרוכת המים לגוף. לכן עלינו במודע ובמחשבה מתוכננת להוסיף נוזלים לצריכה היומית שלנו הבאה מהמזון לפחות עוד 8 כוסות של נוזלים רצוי מים.
2. חשוב להגביר את השתייה כשחם בחוץ, בעת מאמץ גופני, בחום כתוצאה ממחלה, בעת שלשולים ובחורף כשנדמה כי הגוף אינו מזיע הוא מתייבש מחימום המזגנים והתנורים.

מה לשתות ?

* מים הם גורם חשוב בשתייה. מים קרים מתחת ל - 10 מעלות צלזיוס נספגים מהר יותר ממים בטמפרטורה ל החדר.

* יש ללגום מים ולא לבלוע , עם הבליעה נכנסת כמות אויר המקטינה את כמות המים הנכנסת לגוף.

* משקאות מוגזים מאיטים את ספיגת המים במעיים.

* אנשים מעדיפים שתייה מתוקה. אומנם ההמתקה מגדילה את כמות השתייה, אך היא מכילה יותר קלוריות ועלינו להביא זאת בחשבון. יש בשוק מבחר מגוון של שתייה ממותקת ע"י ממתיק מלאכותי.

* מיצים טבעיים אמנם בריאים ומלאי ויטמינים אך הם מכילים סוכר פירות בעל ערך קלוריות.

מבלי שנרגיש אנו מגיעים משתייה לפעמים עד 30% מכמות מהקלוריות היומיות הנדרשת לגוף, בעיקר אצל ילדים ומתבגרים. - אנא היגמלו מהתוססים למיניהם ובעיקר הקולה.

מים, דיאטה ורעב!!

- מחקרים הראו כי שתית מים בעת רעב עוזרת להרגעת הרעב ומקטינה את הרעב פועל.
- נמצא ששתייה במהלך הארוחה (שתי כוסות מים) מקנה אומנם תחושת שובע במהלך הארוחה עצמה אולם השפעה זו אינה נשמרת לאורך זמן (כעבור שעתיים היא נמוגה).
- מים עוזרים להוציא מהגוף את חומרי הלוואי המתפרקים בגוף כתוצאה מפירוק השומן.
- מים אינם משמינים עודף מים מופרש מהגוף.
אז מהיום תשתו לפחות 8 כוסות מים, מבטיחים!!!

כידוע מים הם סם החיים, הספקתם בשליטתנו השאר נתון לגופינו

מיקה





19.07.2009



השבוע בהיסטוריה
מורשת ישראל
אוכל ושאר ירקות
על הא ודע במדע
פנאי ובידור
הפסקה פעילה
בז שטח
מידענות
תיבת נח
המלצה על ספר
בניית אתרים


מנדלסון, משה

לפי תאריך :

כתוב לנו | ספר אורחים | אמנת פרטיות | פרסם בבז | הוסף אתר
כל הזכויות שמורות בז © 2000-2002 תנאי שימוש
האתר נבנה ומתוחזק עלידי אפוק