יום רביעי כ"ח באייר, 24 במאי

לשרותכם מנוע חיפוש מבוסס גוגל הממוקד באתרים חינוכים.Beta

   : חפש ראשי

רוחות מלחמה !

תרצו או לא תרצו אנו חלק מכל הנעשה בארץ ובעולם. אנו צופים בטלוויזיה, שומעים רדיו קוראים עיתונים וכרגיל מאזינים לשיחותיהם של מבוגרים. אנו שומעים על המלחמה הממשמשת ובאה, הולכים עם ההורים להחליף מסכות כהגנה נגד נשק כימי או ביולוגי, עוזרים לנקות חדרי ביטחון ומקלטים, אוטמים חדרים ואולי עוזרים להכין מצרכי מזון לחדר האטום, כמו כן עורכים תרגילי של כניסה מסודרת למקלטים בבתי הספר. בקיצור המלחמה נושפת בעורפנו.

האם זה עובר לידנו או יש לכך השפעה עלינו? האם אנו מפחדים? האם המשפחה חברים חרדים? מה אנו עושים ברגעים הללו שאנו מתוחים?
רוב האנשים נוטים בשעה זו לפנות לאוכל, למעט מבניהם התאבון 'נסתם'.

מדוע אנשים פונים בעט מתח, פחד ומשבר לאוכל?
מרגע שהתינוק יוצא מרחם אמו הוא למד כי בעת בכי ומצוקה, הדבר הראשון שהאם עושה הוא לחלוץ שד או לתת בקבוק. התינוק למד שהאכילה מרגיעה. במשך השנים ממשיכים ההורים לפתח 'רעיון הזה', הם נותנים לפעוט "תרופת הרגעה" ממתק, על כל פצע ,ובעבור כאב נותנים סוכרייה או חתיכת שוקולד, יש פעמים שהממתק משמש כפרס על התנהגות טובה. מעניין, לעולם לא תראו אימא נותנת מלפפון חמוץ או גבינה להרגעה או כפרס.
במשך הזמן לומד הילד, הנער, הבוגר כי אוכל הוא 'תרופה' טובה למתח, פחד ומצבי רוח. ואז פונים לשוקולד, לעוגה ולכריך.

כשרוחות המלחמה מנשבות אנו חוששים מהבלתי נודע, האם המלחמה תבוא לפתח ביתנו? מה יקרה לאנשים היקרים לנו? מה יקרה מסביבנו? יש סיכוי סביר שאנו "השמנים בראש" הלחוצים, נמצא עצמנו באכילה מופרזת של ממתקים, חטיפים עוגות וסתם אוכל, והכל כדי להרגיעה את עצמנו.
הבנת המצב,הכנה ותכנון מראש יקטינו את עוצמת הפחד ויעזרו לנו לעבור תקופה זו.
פסיכולוגים טוענים שמחשבות חיוביות מסוגלות לחולל שינוי בגוף. כשאנו שמחים ורגועים כל תא ותא בגופינו רגוע ושמח וכשאנו במתח ועצובים כל תא ותא בגופינו חש זאת כיצד נרגע בתקופה זו?
· צפייה והאזנה יותר מידי לחדשות מכניסה ללחץ ומשם ישר לאוכל כי אצלנו לחץ = אוכל.
· היזהרו מלפרוק את המתח מול הטלוויזיה. הפרסומות עובדות על התת מודע, ומבלי שנרגיש הן דוחפות אותנו לאכילה מיותרת.
· השתדלו כמה שיותר לבלות בחברת בני גילכם אם זה בחוגים, בתנועה או בבית הספר.
· פעילות גופנית, כדור רגל , כדור סל, אומנות לחימה, תחרויות בספורט עוזרים המון לפירוק המתח.
· הקפידו על 8 שעות שינה ממליצים המומחים יותר שינה – יותר רגיעה- פחות אכילה.

מה נכין לתקופה שבה המלחמה תהיה בביתנו ?
· כדאי שיהיו בבית סרטים קלילים. (שאינם דורשים ריכוז).
· אנו עלולים להיות תקופה ממושכת עם המשפחה והשכנים, יש לחשוב על פעילות משותפת. הוציאו את משחקי חברה כמו: מונופול, טרויה, טאקי, דומינו משחקי קלפים.
· מי שאוהב לקרוא ספרים או לפתור תשבצים שיכין לו מלאי.
· למי שיש אפשרות יכין משחקי מחשב ואינטרנט.
· הכי הכי חשוב זה להתאפק ולא לריב כשנמצאים ביחד זמן רב עם המשפחה שכנים וחברים.
· והכי מומלץ, הוא לדבר על הדברים, שיתוף החרדות עם אחרים עוזר לנו להבין שאנו לא לבד בחרדות המלחמה ומסייע לנו לקבל פתרונות להתמודדות, אתם מוזמנים לשתף אותנו בהרגשתכם בפורום פיטפוטים של בז.

נקווה שכל ההכנות שלנו יהיו לשווא ורוחות המלחמה יחלפו עם הרוח.

שלכם מיקה





01.03.2003



השבוע בהיסטוריה
מורשת ישראל
אוכל ושאר ירקות
על הא ודע במדע
פנאי ובידור
הפסקה פעילה
בז שטח
מידענות
תיבת נח
המלצה על ספר
בניית אתרים


דילן, בוב

לפי תאריך :

כתוב לנו | ספר אורחים | אמנת פרטיות | פרסם בבז | הוסף אתר
כל הזכויות שמורות בז © 2000-2002 תנאי שימוש
האתר נבנה ומתוחזק עלידי אפוק