יום שישי ב באייר, 28 באפריל

לשרותכם מנוע חיפוש מבוסס גוגל הממוקד באתרים חינוכים.Beta

   : חפש ראשי

נער העפיפונים

זוהי אגדה על הנער היתום טינבו, המכיר את סוד העפיפונים ואת סוד המפלצות. טינבו מפליג בפעם הראשונה בחייו ודברים לא צפויים מתרחשים הן בספינה והן בים. רב החובל פצ'לה מאשים את טינבו בגניבת כרטיס להפלגה,לכן כולא אותו. במרתף החשוך של הספינה מוצא לו טינבו ידידים חדשים המוכנים לעשות למענו  את האפשרי וגם את הבלתי-אפשרי.

בין הדמויות אני פוגשים באגדה את המפלצת רג'וקה ג'וקה המתעוררת מתרדמתה ומאיימת על הספינה ועל נוסעיה. באגדה הזאת גם הצפרים וגם העפיפונים הופכים לדמויות מובילות.
"נער העפיפונים"  הוא אגדה קסומה ופיוטית על עני ועל עשיר, על תהפוכות הים ותהפוכות הגורל. על מוות ועל געגוע ומעל לכל על חרטה אמיתית וסליחה.

בספור נשזרים שירים המוסיפים עוד צלילים למנגינת הים ולכחול שלו.
"נער העפיפונים" הופק להצגה ע"י תיאטרון גושן בבימויו של ירון כפכפי.

בז שואל את הבמאי:
"למה בחרת לביים את "נער העפיפונים"?
אחרי שנים בהן ביימתי מחזות אותם כתבתי בעצמי,מהווה עבודה על הספר הזה שינוי הרפתקני ומסקרן בדרך העבודה שלי. כשהגיעה אלי טיוטת הספר, מצאתי את עצמי נסחף אל המרחב הכחול של הים והשמיים המתוארים בצורה מכושפת, דרך עיניה של שלומית כהן-אסיף. הפיוט שבספר ונקודת המבט החדשה  על העולם עוררו אצלי רצון להצטרף לחגיגה הזו.

בז שואל את הבמאי ואת הסופרת: מהו ההבדל בין ספר להצגה?
ירון כפכפי: בספר פועל רק דמיונו של הקורא.בתיאטרון פועלים כמעט כל החושים.

שלומית: על הספר אני אומרת "שלי" כתבתי אותו לבד, אבל ההצגה היא "שלנו" הרבה כוחות חוברים יחד ועושים הצגה.

שלומית, כמה ספרי אגדות כתבת?
זהו  הספר העשירי , אלא שהפעם לא מדובר בקובץ ספורים, אלא בספור עלילתי אחד.

לא הרבה סופרים כותבים היום  אגדות,את מאמינה באגדות?
אני מוכרחה להאמין באגדות ובנסים,אחרת לא הייתי כותבת אותן.

זהו הספר הראשון שאילן אדר  מצייר, ציורים מיוחדים מאד. מיהו הצייר הזה? איך מוצאים צייר?
הקשר בינינו נוצר בזכות ירון כפכפי הבמאי. אילן אדר עוסק בעיקר בעיצוב פנים ובאדריכלות. חוץ מזה הוא גם כותב מוזיקה ומצלם. את תערוכת הציורים  הראשונה שלו, הציג בגיל 16. מאז הספיק לעצב בתים  ומועדונים גם באי איביזה שבספרד.

האם התערבת בעבודתו של ירון כפכפי בעיבוד או בבימוי?
ירון קרא את הספור עוד לפני שהתגבשתי סופית. הוא לא התערב בכתיבה שלי ואני לא התערבתי בעיבוד שלו ולא  בבחירת השחקנים.אני אחראית רק לספור  עצמו. אבל הבמאי שמר עלי לאורך כל הדרך ,חוץ מזה היו לנו  שיחות על הדמויות,ירון רצה לדעת דברים שלא כתבתי על הדמויות,כי הסופר לא כותב הכל. וירון  רצה לדעת מה לא כתבתי ומה מחקתי. ירון גם כתב את המוסיקה לשירים.

למה שזרת שירים באגדה? ככה עשית גם ספרים אחרים שלך.
השירים צמחו מתוך הספור עצמו, לא תכננתי... מבחינתי אין כל הבדל בין ספור לשיר. לפעמים אני מבטאה את עצמי בשורות ארוכות ולפעמים בשורות קצרות.

אפשר לצטט שיר?

בבקשה....

לב קטן לא שוברים
לב מחבקים
בצלילים,במנגינות.
לב מדגדגים
באצבעות קטנות.

לב לא שוכחים
בארון או גמרה.
עם הלב מפליגים
בין שקט לסערה.

בין גל לגל
הלב נשבר
והולם לו והולם,
ועם חיבוק קטן
הוא שוב שלם.





14.08.2006



השבוע בהיסטוריה
מורשת ישראל
אוכל ושאר ירקות
על הא ודע במדע
פנאי ובידור
הפסקה פעילה
בז שטח
מידענות
תיבת נח
המלצה על ספר
בניית אתרים


קרוז, פנלופה

לפי תאריך :

כתוב לנו | ספר אורחים | אמנת פרטיות | פרסם בבז | הוסף אתר
כל הזכויות שמורות בז © 2000-2002 תנאי שימוש
האתר נבנה ומתוחזק עלידי אפוק