התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

השמנה ותפקוד מיני

צוות המומחים המקצועי שלנו יכול לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

תוכן עניינים

השמנה ותפקוד מיניתפקוד לקוי של זקפה מתרחש כשגבר אינו מסוגל להשיג זקפה או לשמור עליה ברמה מספקת ליחסי מין. אין אונות נובעת ממספר סיבות, רובן מחלות המשפיעות ישירות על תפקוד כלי הדם, כגון יתר לחץ דם, מחלות לב וסוכרת.

השמנה קלה של מספר קילוגרמים מיותרים, אינה גורמת לבעיות זקפה, אך עודף משקל משמעותי עשוי לסלול את הדרך להשמנת יתר, המוגדרת במצב של BMI מעל שלושים, ולגרום לבעיות בריאותיות משמעותיות התורמות באופן ישיר לתפקוד לקוי של זקפה.

כיצד השמנת יתר משפיעה על תפקוד לקוי של זקפה?

השמנה עשויה להשפיע ישירות על תפקוד לקוי של זקפה באמצעות הורדת רמות הטסטוסטרון, הורמון המין העיקרי אצל גברים, החיוני לליבידו ולתפקוד המיני. בעקיפין, השמנת יתר תורמת למחלות אחרות, כגון יתר לחץ דם, הגורמת לבעיות זקפה.

הפין זקוק לאספקה מספקת של דם על מנת להזדקף. שיבוש בתפקוד כלי הדם מונע זקפה. יתר לחץ דם, סוכרת, כולסטרול גבוה ומחלות לב תורמים לתפקוד לקוי של הזקפה באמצעות פגיעה ניכרת בכלי הדם ושינוי האופן שבו הדם זורם פנימה והחוצה מהפין.

בעיות בריאות לב, הנגרמות כתוצאה מהשמנה, עלולות לגרום גם לבעיות אין אונות. מזונות שומניים וחוסר פעילות גופנית שגורמים לעלייה במשקל, תורמים גם לצמצום והתקשות העורקים, מחלת טרשת עורקים, במהלכה הכולסטרול וחומרים אחרים מצטברים על דפנות העורקים.

טרשת עורקים, שעלולה להוביל להתקפי לב אם היא מתרחשת בעורקים העיקריים ליד הלב, עלולה להתרחש באותה קלות בכלי הדם הקטנים המוליכים אל הפין.

מחלה זו עלולה לפגוע תחילה בכי הדם הקטנים, ולכן רופאים מתייחסים ברצינות לאין אונות כסימן אזהרה מוקדם למחלת לב.

ניתן לשנות השפעות השמנת היתר והמחלות הקשורות להשמנה עם דיאטה, פעילות גופנית ובמקרים מסוימים התערבות תרופות. גברים שמנים הסובלים מבעיות בריאות צריכים להתייעץ עם הרופא לפני שהם מנסים כל שיטת טיפול.

תפקיד הטסטוסטרון

מומחים קובעים שבעיות בכלי הדם אחראיות לרוב המכריע של מקרי אין אונות בקרב גברים שמנים מעל גיל ארבעים. אך גורם נוסף הוא טסטוסטרון נמוך, שגם הוא קשור להשמנה. רמות הולמות של הורמון המין הגברי הזה נחוצות על מנת לשמור על החשק המיני ולהשיג זקפה. טסטוסטרון נמוך הוא אבחנה נפוצה, וככל שגבר שמן יותר, הוא סובל יותר מאין אונות.

רופאים מזהירים מטופלים הסובלים מהשמנה בטנית מפני בעיות טסטוסטרון. שומן בטני הוא מנבא חזק של הסיכון לבעיות לב, ומשפיע באופן משמעותי על ההורמון, מאשר עודף שומן המופץ בחלקים אחרים של הגוף. במצב זה מתרחשות מחלות דלקתיות המורידות את הטסטוסטרון.

הפחתת אפילו מעט משקל יכולה לשפר את תפקוד כלי הדם, אך השפעת ירידה במשקל על רמות הטסטוסטרון אינה יכולה להיות מהירה או ישירה. גברים עשויים לסבול מרמות טסטוסטרון נמוכות ועקביות למרות ירידה במשקל, ויתכן שהם צריכים לשקול טיפול בג'ל טסטוסטרון או זריקות.

טיפול בהשמנה

ירידה במשקל היא אחת השיטות הטובות ביותר לשחזר תפקוד זקפה תקין. מחקר אחד מצא שיותר משלושים אחוזים מהגברים שהשתתפו במחקר הרזיה, השיבו את התפקוד המיני התקין.

גברים אלו הפחיתו בממוצע שלושים קילוגרמים במשך שנתיים. בנוסף לירידה במשקל, הם חוו גם סמנים להפחתה במחלות דלקתיות.

החוקרים לא הסתמכו על תרופות אפשריות או ניתוח כדי להשיג את הירידה במשקל. הגברים במחקר אכלו שלוש מאות קלוריות פחות ביום, והגבירו את הפעילות הגופנית השבועית שלהם. גישת הגברת התנועה הוכה כיעילה ביותר לגברים המחפשים תשובות לבעיות אין אונות ובעיות פיזיות.

כבונוס, גברים שיורדים במשקל חווים הערכה עצמית מוגברת ובריאות נפשית משופרת, המשפיעים באופן נהדר על סיום בעיות בתפקוד המיני.

אולי יעניין אותך גם:

מבט מקרוב על מחלת המין שנקרואיד

גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!