התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

בדיקות לתפקוד מיני

צוות המומחים המקצועי שלנו יכול לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

תוכן עניינים


בדיקות לתפקוד מיניהבריאות המינית של גברים תלויה בתפקוד תקין של חלקים שונים בגופם, החל מהמוח, דרך הבלוטות השולטות בהורמונים, ועד כלי הדם והפין. תפקוד תקין והרמוני של כל החלקים בגוף מאפשר את היכולת להשיג ולשמור על זקפה.

לכן אין אונות או תפקוד מיני לקוי עלול להיגרם כתוצאה מסיבות רבות, חלקן פיזיות ואחרות נפשיות  או רגשיות.

הסיבות הפיזיות לתפקוד מיני לקוי נעות בין מחלת לב וסוכרת ועד ללחץ דם גבוה והשמנת יתר. נזק לעצבים או לעורקים עלול לגרום לבעיות עם זקפה. חוסר פעילות גופנית, שתיית אלכוהול ועישון עלולים אף הם להוביל לבעיות אלו.

בצד הנפשי והרגשי של אין אונות, ניתן למצוא גורמים דוגמת חרדה, דיכאון ומתח. סוגיות יחסים עשויות אף הן להוות את הגורם.

עם כל כך הרבה סיבות אפשריות, הרופא יבצע מספר בדיקות כדי להבין את אפשרויות הטיפול הטובות ביותר באופן אישי.

היסטוריה רפואית ומינית

זוהי אינה בדיקה ממש, אך הרופא צפוי להתחיל את סדרת הבדיקות עם שאלות אודות ההיסטוריה הרפואית והמינית שלך. הסיבה פשוטה: הוא מבקש להבין טוב יותר כיצד משפיעות עליך הבעיות בתפקוד המיני, ולקבוע את הסיבה הברורה להן.

דיווח על ניתוחים קודמים, תרופות הנצרכות בהווה, פציעות שהתרחשו בעבר ובחירות אורח חיים, מלמדות את הרופא לגבי מחלות או בעיות בריאותיות אחרות מהן יתכן שאתה סובל, העלולות להוביל לאין אונות.

באמצעות שאלות הנוגעות להיסטוריה המינית, יחסי המין, ובעיות בהשגת זקפה, הרופא יכול להתחיל להבין אם הבעיה נובעת מגורמים פיזיים או נפשיים. לכן חשוב לענות בכנות לשאלות, שכן הוא לא יהיה מסוגל לסייע לך אם תמנע ממנו מידע.

בדיקה גופנית

הרופא יבדוק את הפין והאשכים כדי לוודא שהם נראים תקינים ושהעצבים מתפקדים כצפוי. הוא עשוי אף לאתר נשירת שיער וגדול חזה גדול מהרגיל. מצבים אלו עשויים להוות סימנים לבעיית הורמונים.

בדיקות גופניות נוספות לתפקוד מיני כוללות בדיקת הדופק בפרקי הידיים והקרסוליים כדי לקבוע אם זרימת הדם תקינה; הקשבה לדופק על מנת לוודא שהלב פועם כראוי; ומדידת לחץ הדם.

בדיקות דם ושתן

בהתבסס על ממצאי הבדיקה הגופנית, כמו גם ההיסטוריה הרפואית והמינית של הנבדק, הרופא עשוי להזמין בדיקות דם או שתן מסוימות. הוא ישתמש בהן על מנת לבדוק בעיות שעלולות להוביל לאין אונות, כגון סוכרת; מחלת לב; מחלת כליות; ובעיות הורמונאליות כגון טסטוסטרון נמוך.

סוג אחד של בדיקת דם מאפשר את בדיקת תפקוד בלוטת התריס, שהיא בלוטה דמוית פרפר הממוקמת בצוואר, האחראית על תפקודי גוף רבים. אחד מהם הוא סיוע בזרימת הורמוני המין. בדיקות לתפקוד מיני מסוג זה עשויות לבדוק אם הבלוטה פועלת כראוי.

בדיקת אבחון לילה

במקרים רבים, גברים חווים שלוש עד חמש זקפות במהלך הלילה והשינה. הרופא עשוי להשתמש בבדיקת זקפה לילית על מנת לקבוע אם הנבדק מסוגל לקבל זקפה.

לשם ביצוע בדיקה זו, הרופא מצייד את הנבדק במכשיר אותו עליו למקם סביב הפין לפני השינה. המכשיר מודד את מספר הזקפות המתרחשות במהלך הלילה ורמות החוזק שלהן. גרסא פשוטה יותר של בדיקות לתפקוד מיני מסוג זה משתמשת בטבעת פלסטיק מיוחדת הנכרכת סביב הפין. אם הזקפה מתרחשת, הטבעת נשברת.

אם הבדיקה מעידה על היכולת להשיג זקפה, סביר יותר להניח שהבעיות בתפקוד המיני נגרמות כתוצאה ממצב נפשי או רגשי.

בדיקות לתפקוד מיני הזרקה

בדיקת זריקה נקראת גם בדיקת intracavernosal. הרופא מזריק תרופה לבסיס הפין כדי לעורר זקפה. אם הזקפה אינה מתרחשת, יתכן שהבעיה טמונה בזרימת הדם לפין.

בדיקות לתפקוד מיני בעזרת אולטרסאונד

בדיקות לתפקוד מיני אלו נקראות לעתים אולטרסאונד דופלר, וזוהי שיטה נוספת לבדוק את זרימת הדם לפין. ניתן להשתמש בה בשילוב עם בדיקת הזריקה.

הרופא משתמש במכשיר שנראה כמו שרביט ומחזיק אותו מעל הפין. הוא מפעיל גלי קול כדי ליצור וידיאו של כלי הדם, כך שניתן לבחון את זרימת הדם.

בחינת בריאות הנפש

אם נראה שבעיה נפשית או רגשית היא המקור לבעיות בתפקוד המיני, הרופא ישאל את הנבדק שאלות סטנדרטיות לגבי מצב הרוח הנפשי שלו. שאלות אלו מסייעות לבדיקת נוכחות דיכאון, חרדה וגורמים נפוצים אחרים האחראים לתפקוד לקוי של זקפה.

אם לנבדק יש בת או בן זוג קבוע לקיום יחסי מין, הרופא עשוי לבקש לדבר גם איתם, כדי ללמוד יותר על הקשר המיני והשפעתו על יכולת הנבדק להשיג זקפה ולשמור עליה.

אולי יעניין אותך גם:

אנדרולוגיה: מהי? ובמה אנדרולוגיה מטפלת?

רשימת מחלות מין שחשוב לבדוק לפני שקופצים לסקס הראשון עם פרטנר חדש

Picture of גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!